Stu trzynastu uczniów i ich pięciu pedagogów z gminnych placówek oświatowych weźmie udział w projekcie e-learningowym, który ma znacząco podnieść kompetencje dzieci z królowej nauk. Samorząd przystąpił bowiem do projektu „Matematyka – wstęp do kariery wynalazcy”, koordynowanego przez Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej.
Uczelnia przygotowała specjalną stronę internetową do nauki zdalnej. Wspierana sztuczną inteligencją platforma jest doskonałą pomocą edukacyjną dla uczniów i nauczycieli. Model z powodzeniem sprawdza się już od dwóch lat w Warszawie.
Przede wszystkim kładzie nacisk na indywidualny rozwój każdego ucznia. Program samodzielnie dobiera stopień trudności zadań i dostosowuje ich poziom do aktualnych umiejętności dziecka. Ponadto optymalizuje czas poświęcany na naukę.
– System stara się wykrywać problemy uczniów i tak kierować doborem spersonalizowanych zadań, aby uczeń sam był w stanie zrozumieć przyczynę swojego błędu i się poprawić, jak również samodzielnie rozwiązać zadanie, które wcześniej było dla niego za trudne – podkreślają autorzy pomysłu.
Projekt podzielony jest na dwie części. Jedna to właśnie indywidualna nauka, a druga – zajęcia warsztatowe. Te z kolei adresowane są do wybijających się swoimi matematycznymi umiejętnościami uczestników przedsięwzięcia.