Konopiska

Dzięki udziałowi w dwuletnim projekcie nauczycielki zyskały cenne narzędzia edukacyjne

fot. Urząd Gminy Konopiska

Szkoła w Hutkach znalazła się w gronie placówek, które pozyskały fundusze na realizację projektu edukacyjnego w ramach unijnego programu Erasmus+. Udział w trwającym dwa lata przedsięwzięciu wzięło dziewięć nauczycielek.

Przede wszystkim chodziło o podniesienie kwalifikacji i kompetencji pedagogów w zakresie stosowania w edukacji nowoczesnych technologii oraz narzędzi cyfrowych w pracy z uczniami. Nie bez znaczenia było również zwiększenie efektywności nauczania języka angielskiego w przedszkolu, a także poprawienie umiejętności językowych pozwalających skuteczniej komunikować się z nauczycielami z innych krajów podczas realizacji wspólnych międzynarodowych projektów.

Panie najpierw przez pierwszy rok intensywnie uczyły się języka angielskiego, a następnie poleciały na Maltę. Tam nie tylko dalej szlifowały język, ale wzięły również udział w szkoleniu metodycznym.

– Jakość odbytych szkoleń była na najwyższym poziomie dzięki świetnej organizacji oraz dzięki kompetentnym i przyjaznym prowadzącym. Nauka w międzynarodowych grupach przyczyniła się do rozwijania umiejętności językowych i pozwoliła na wymianę doświadczeń między nauczycielami z różnych szkół europejskich – przekonuje Magdalena Kotowska, nauczycielka angielskiego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym im. Mikołaja Kopernika w Hutkach.

Jak podkreślają tamtejsze nauczycielki, najważniejsze w całym projekcie będzie to, jakie finalnie przyniesie on rezultaty w codziennej pracy pedagoga.

– W przypadku naszego projektu są to scenariusze ciekawych lekcji realizowane z wykorzystaniem nowoczesnych metod i narzędzi, plan cyfryzacji lekcji, warsztat pracy wzbogacony o nowoczesne metody nauczania, zintensyfikowanie nauczania języka angielskiego w przedszkolu, ale też cały szereg niematerialnych rezultatów. Takich jak kompetencje interkulturowe, organizacyjne, społeczne i psychologiczne – wymienia Kotowska.

W opinii uczestniczek, udziałowi w projekcie Erasmus+ „Nasza szkoła-nasza przyszłość” towarzyszy szereg długofalowych korzyści. To nie tylko podniesienie kompetencji cyfrowych i językowych, ale również tych interpersonalnych.

– Ten projekt stał się dla naszej szkoły szansą na rozwój na europejskim poziomie. Był dużym krokiem ku wyrównaniu szans edukacyjnych i umocnieniu pozycji naszych uczniów na kolejnych etapach edukacyjnych. Podniesienie kwalifikacji i umiejętności nauczycieli oznacza podniesienie jakości pracy szkoły. Udział w takim projekcie to również nadanie szkole europejskiego wymiaru i duży krok ku nowoczesnej edukacji. Nasza szkoła to nasza wspólna przyszłość, a przede wszystkim przyszłość dzieci, które się w niej uczą. Mamy nadzieję, że nasz przykład przekona inne małe szkoły, że warto pisać projekty i korzystać z dobrodziejstw, jakie niesie z sobą udział w programie Erasmus+ – dodaje Magdalena Kotowska.

Newsletter

Koronagorączka w Mykanowie. Wójt apeluje o zaprzestanie hejtu wobec chorych i ich rodzin

Mykanów

Będą kosić i stawiać snopki. Starostwo szykuje na sobotę festiwal

Mykanów

Maskpol na krawędzi bankructwa? W sprawie spółki interweniuje były wicepremier i minister obrony

Panki

Pobiegną w szczytnym celu. Mieszkańcy Garnka chcą pomóc 13-latce wygrać ze śmiertelną chorobą

Kłomnice

Newsletter