fbpx

Kłobuck

Kłobuck dofinansuje magazyny energii dla mieszkańców. Ruszy nabór uzupełniający

fot. iStock

Samorząd Kłobucka ogłosił nabór uzupełniający do projektu montażu magazynów energii elektrycznej dla mieszkańców posiadających instalacje fotowoltaiczne. Jeszcze w tym roku ma powstać siedemdziesiąt pięć takich instalacji.

Celem projektu jest poprawa efektywności energetycznej budynków mieszkalnych, obniżenie rachunków za prąd oraz wsparcie ekologicznych rozwiązań w gospodarstwach domowych. Łącznie planowany jest montaż siedemdziesięciu pięciu magazynów energii o różnych pojemnościach – 6,5 kWh, 8,0 kWh i 9,5 kWh. Urządzenia te zostaną podłączone do już działających instalacji fotowoltaicznych i mają służyć wyłącznie do użytku domowego.

Zachętą dla mieszkańców mają być niezwykle niskie nakłady finansowe, które będą musieli ponieść uczestnicząc w projekcie. Zgodnie z jego założeniami odbiorca końcowy pokryje około 5 proc. kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia, a resztę sfinansuje pozyskane dofinansowanie unijne.

Wstępnie szacowane koszty poszczególnych zestawów to 29 tys. zł dla magazynu o pojemności 6,5 kWh (wkład własny – 1,45 tys. zł), 35 tys. zł dla 8,0 kWh (wkład – 1,75 tys. zł) oraz 40 tys. zł dla 9,5 kWh (wkład – 2 tys. zł). Urząd zastrzega jednak, że ostateczne ceny zostaną ustalone po rozstrzygnięciu procedury przetargowej i podpisaniu umowy z wykonawcą.

Nabór dokumentów zgłoszeniowych potrwa od 16 maja do 17 czerwca. Wnioski można składać osobiście w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Kłobucku lub elektronicznie przez platformę ePUAP. Warunkiem przystąpienia do projektu jest posiadanie aktywnej instalacji fotowoltaicznej oraz spełnienie wymagań określonych w regulaminie.

Wśród wymaganych dokumentów znajdują się między innymi deklaracja udziału w projekcie, ankieta dotycząca instalacji, oświadczenia potwierdzające prawo do dysponowania nieruchomością, brak zaległości wobec gminy, kopia umowy prosumenckiej oraz rachunki za prąd z ostatnich dwunastu miesięcy. Dodatkowe punkty przy ocenie wniosków będzie można uzyskać za dokumenty potwierdzające występowanie problemów z napięciem w sieci lub wyłączenia instalacji.

Szczegółowe informacje, regulamin oraz wzory dokumentów dostępne są na stronie internetowej gminy oraz w Urzędzie Miejskim w Kłobucku (pokój nr 3). W razie pytań można kontaktować się telefonicznie pod numerem 34 310 01 82.

Newsletter

Maskpol na krawędzi bankructwa? W sprawie spółki interweniuje były wicepremier i minister obrony

Panki

Będą kosić i stawiać snopki. Starostwo szykuje na sobotę festiwal

Mykanów

Pobiegną w szczytnym celu. Mieszkańcy Garnka chcą pomóc 13-latce wygrać ze śmiertelną chorobą

Kłomnice

Lokalnej żulerni zakazy niestraszne. Pomimo epidemii biesiadowali od rana

Rędziny

Newsletter