Gmina objęła patronat nad jedną z publikacji z cyklu „Bitwy Kawalerii”. To projekt wydawnictwa My Hobby 4U, które przygotowało książkę w całości poświęconą bitwie pod Mokrą.
Szósty tom kolekcji „Bitwy Kawalerii” ukaże się na rynku 12 listopada. Złożona z czterdziestu tomów seria opisuje wszystkie najważniejsze bitwy polskiej kawalerii z okresu wojen o niepodległość, a także kampanii polskiej 1939 roku. Ma ona za zadanie popularyzować historię polskiej sztuki wojennej, a także przypominać chwalebne karty polskiego oręża.
– Wszystkie tomy kolekcji opracowuje prof. Juliusz S. Tym i dr Daniel Koreś, dwóch uznanych autorów specjalizujących się w tej tematyce. Sporym atutem kolekcji jest to, że do każdego tomu dołączany jest proporczyk pułku polskiej kawalerii, który brał udział w danej bitwie. W przypadku tomu dotyczącego bitwy pod Mokrą będzie to proporczyk 21. Pułku Ułanów Nadwiślańskich – informuje Krzysztof Mijakowski z wydawnictwa My Hobby 4U.
Książka ukaże się w nakładzie pięciu tysięcy egzemplarzy i dystrybuowana będzie w salonikach prasowych i kioskach na terenie całego kraju. W ramach współpracy gmina otrzyma sto egzemplarzy na własny użytek. Na drugiej stronie tomu zamieszczona zostanie informacja o patronacie, z kolei ostatnia będzie służyć celom promocyjnym gminy.