Wójt Edward Moskalik ogłosił kolejną rundę naboru wniosków dla tych wszystkich mieszkańców, którzy chcą się pozbyć szkodliwego azbestu ze swojej nieruchomości.
Włodarz Janowa zamierza zrealizować to zadanie przy wsparciu środków zewnętrznych pochodzących z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach. Pozyskanie tych pieniędzy jest jednym z warunków, od którego uzależniono realizację przedsięwzięcia.
– Zakres przewidywanych prac związanych z usuwaniem azbestu ma objąć demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest – informują urzędnicy z Janowa.
Jak podkreślają pracownicy tamtejszego urzędu gminy, nie ma możliwości objęcia dofinansowaniem zakupu i wykonania nowego pokrycia dachowego.
– Właściciel nieruchomości sam musi pokryć wydatki z tym związane we własnym zakresie. W ramach realizowanego zadania nie będzie także dokonywana naprawa, odbudowa czy modernizacja obiektów, z których został usunięty ten szkodliwy minerał – zastrzegają.
Chcąc zakwalifikować się do grona osób, które zostaną objęte wparciem, przy składaniu wniosku należy pamiętać o załączeniu kolorowego zdjęcia zgromadzonego na działce azbestu wraz z opisem zawierającym dokładny adres oraz szczegółową informację o typie wyrobów, a także ocenę stanu ich bezpiecznego użytkowania. W przypadku większej liczby właścicieli nieruchomości potrzebne będą zgody ich wszystkich na wykonanie niezbędnych prac.
Wszelkie niezbędne druki dostępne na stronie internetowej urzędu gminy oraz w jego siedzibie przy ulicy Częstochowskiej. Więcej informacji można uzyskać wysyłając pytania na adres u-mail: gmina@janow.pl lub dzwoniąc bezpośrednio pod numer telefonu 34 327 80 48 wew. 15. Nabór wniosków rozpocznie się 1 lutego i potrwa do 14 marca.