fbpx

Myszków

Nowy punkt obsługi w magistracie. Ma gwarantować dostępność bez barier

fot. Freepik

W trosce o równe traktowanie wszystkich obywateli oraz ułatwienie dostępu do usług publicznych, w magistracie uruchomiono specjalny punkt obsługi interesantów. Inicjatywa powstała w ramach działań na rzecz zwiększenia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Punkt zlokalizowany jest na parterze budynku urzędu, co umożliwia łatwy dostęp osobom z ograniczeniami w poruszaniu się. Obsługę mieszkańców rozpoczyna pracownik Biura Podawczego, który wstępnie rozpoznaje charakter sprawy. W sytuacji, gdy jej załatwienie wymaga zaangażowania konkretnego pracownika merytorycznego, zostaje on niezwłocznie poinformowany i udaje się do interesanta, aby przeprowadzić dalszą obsługę.

– Rozwiązanie to nie ogranicza się wyłącznie do osób z niepełnosprawnością ruchową. Z punktu mogą korzystać również osoby mające trudności w komunikowaniu się, kobiety w ciąży, osoby opiekujące się małymi dziećmi, seniorzy oraz mieszkańcy chwilowo niedysponowani – informują pracownicy Urzędu Miasta.

Jak podkreślają, stworzenie punktu obsługi jest częścią szerszych działań na rzecz poprawy jakości usług publicznych i budowania przestrzeni przyjaznej każdemu mieszkańcowi.

– Dzięki temu rozwiązaniu urząd staje się bardziej otwarty i dostępny dla wszystkich, niezależnie od ich indywidualnych potrzeb i sytuacji życiowej – dodają.

Reklama

Newsletter

Koronagorączka w Mykanowie. Wójt apeluje o zaprzestanie hejtu wobec chorych i ich rodzin

Mykanów

Maskpol na krawędzi bankructwa? W sprawie spółki interweniuje były wicepremier i minister obrony

Panki

Będą kosić i stawiać snopki. Starostwo szykuje na sobotę festiwal

Mykanów

Pobiegną w szczytnym celu. Mieszkańcy Garnka chcą pomóc 13-latce wygrać ze śmiertelną chorobą

Kłomnice

Newsletter