Zakończyła się przebudowa drogi wojewódzkiej DW 786 na odcinku od przejazdu kolejowego w Koniecpolu do granicy województwa śląskiego. Realizacja dwóch etapów inwestycji objęła między innymi przebudowę drogi na długości ponad siedmiu kilometrów, budowę dwóch obiektów mostowych nad rzeką Pilicą, ścieżek rowerowych i pieszo-rowerowych, a także kanalizacji deszczowej.
30 września doszło do oficjalnego otwarcia przebudowanego odcinka drogi wojewódzkiej DW 786 od granicy z województwem świętokrzyskim do przejazdu kolejowego w Koniecpolu. Obecnie trwają jeszcze prace przy trzecim odcinku od torów kolejowych do miejscowości Stary Koniecpol, które powinny zostać ukończone w połowie grudnia.
– Jednocześnie Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach ogłosił przetarg na przebudowę kolejnego odcinka drogi liczącego trzy i pół kilometra w miejscowości Stary Koniecpol — mówił Grzegorz Boski, wicemarszałek województwa śląskiego podczas otwarcia zmodernizowanej dzięki środkom pochodzącym z budżetu urzędu marszałkowskiego arterii.
Wartość całej inwestycji to prawie 180 mln zł. Zakres przebudowy, liczącego ponad siedem kilometrów odcinka, objął rozbudowę układu drogowego wraz z budową ciągu pieszo-rowerowego i przebudową istniejącej infrastruktury, tj. sieci wodociągowej, gazowej, kanalizacyjnej, telekomunikacyjnej, elektroenergetycznej i oświetlenia ulicznego.
– Ponad dwadzieścia lat próbowano rozpocząć tę inwestycję. Udało się w tej kadencji. Jej realizacja przede wszystkim wpłynie na poprawę bezpieczeństwa użytkowników tej drogi. W dużej mierze dzięki oddzieleniu ruchu pojazdów od ruchu rowerzystów i pieszych. Czekają nas jeszcze rozmowy z PKP związane z wymianą stanu nawierzchni przejazdu kolejowego, by już wszystkie prace zostały zakończone i swobodnie można było z niej korzystać — podkreślał burmistrz Ryszard Suliga.
Na poprawę bezpieczeństwa niewątpliwie wpłynie także budowa ronda północnego oraz montaż elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego. Bezpieczeństwu służyć będzie także lepsza widoczność. Pomóc mają w tym energooszczędne systemy oświetlenia drogowego typu LED, które są zdecydowanie lepiej widoczne przy gorszych warunkach pogodowych.
– Wszystkie przebudowywane i budowane drogi wojewódzkie w naszym województwie są dostosowane do maksymalnego nacisku osi jedenaście i pół tony. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach stosuje przy tym najnowsze rozwiązania techniczne, biorąc pod uwagę tzw. „koszt życia drogi”. To sprawia, że przewidywana trwałość dróg przebudowywanych i budowanych przez ZDW w Katowicach wynosi aż pięćdziesiąt lat. Oznacza to, że w tym czasie nie będzie konieczności ich gruntownej przebudowy — dodawał z kolei wicemarszałek Boski.