fbpx

Koniecpol

Przetarg na koniecpolski odcinek drogi 786. Przebudowa obejmie siedem kilometrów szlaku

fot. Tomasz Żak/UMWS

Koniecpolskie Centrum Społeczno-Kulturalne gościło samorządowców z subregionu północnego, którzy podczas spotkania z marszałkiem Jakubem Chełstowskim oraz przedstawicielami wojewódzkich instytucji omawiali perspektywy rozwoju i finansowania inwestycji drogowych oraz problem bezpieczeństwa na drogach w regionie częstochowskim. Sam Koniecpol uzyskał zapewnienie modernizacji przebiegającego przez miasto newralgicznego odcinka drogi wojewódzkiej 786. 

Podczas spotkania poruszono kwestię aktualnie prowadzonych inwestycji na szlakach wojewódzkich i zamierzeń na najbliższą przyszłość. W te ramy ujęto planowaną do uruchomienia jeszcze w tym roku przebudowę nieco ponad połowy koniecpolskiego odcinka drogi wojewódzkiej 786. Całość liczy bowiem nieco ponad trzynaście kilometrów. 

Szlak ma zostać wyremontowany od przejazdu kolejowego w Koniecpolu w stronę granicy województwa. Łącznie założono przebudowę siedmiu kilometrów.

– W planie rzeczowo-finansowym inwestycji i remontów zabezpieczono kwotę 70 mln zł. Przetarg zostanie ogłoszony w drugiej połowie roku – mówił marszałek Jakub Chełstowski. 

Te zapewnienia to zwieńczenie wieloletnich starań lokalnych samorządowców o ucywilizowanie tego newralgicznego odcinka. Jak do tej pory bowiem, w ostatnich latach miasto mogło liczyć tylko na niewielkie inwestycje poprawiające funkcjonalność wojewódzkich dróg, jak chociażby poprawę odwodnienia ulicy Mickiewicza, części drogi 794.

Nie ma co ukrywać, inwestycje na drogach zarządzanych przez województwo są niezwykle kosztowne, a samo ich przygotowanie bardzo czasochłonne. Dla przykładu, wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji na odcinek od Św. Anny do granicy województwa śląskiego zajęło aż trzy lata i pochłonęło 1,2 mln zł. 

– Wszystkie inwestycje drogowe w regionie wykonywane są na bieżąco i oddawane do użytku zgodnie z planem, choć nie zawsze przychodzi to łatwo. Od dwóch lat borykamy się przecież z pandemią Covid-19, z kolei trwająca przy naszej wschodniej granicy wojna powodują, że choćby ceny materiałów znacznie wzrastają. Są to czynniki, które mogą rzutować na przebieg inwestycji, niemniej jak dotąd udało nam się pokonywać wszelkie trudności. Dla przypomnienia, na remonty modernizacje i budowy kolejnych odcinków, począwszy od 2018 do 2024 roku, województwo będzie wydatkowało w sumie aż 2,5 mld zł – podkreślił marszałek Chełstowski. 

W czasie spotkania podniesiono także kwestię założeń programu „Bezpieczniej na drogach”. Niezwykle istotną rolę w tym aspekcie przydzielono wojewódzkim ośrodkom ruchu drogowego, co ma przełożyć się na budowę nowoczesnych przejść dla pieszych, oświetlenia na przejściach oraz zabezpieczenie ciągów komunikacyjnych.

Newsletter

Koronagorączka w Mykanowie. Wójt apeluje o zaprzestanie hejtu wobec chorych i ich rodzin

Mykanów

Maskpol na krawędzi bankructwa? W sprawie spółki interweniuje były wicepremier i minister obrony

Panki

Będą kosić i stawiać snopki. Starostwo szykuje na sobotę festiwal

Mykanów

Pobiegną w szczytnym celu. Mieszkańcy Garnka chcą pomóc 13-latce wygrać ze śmiertelną chorobą

Kłomnice

Newsletter