Stowarzyszenie „Razem na wyżyny” podsumowało jeden z prowadzonych przez organizację projektów, skierowanych do uczniów szkół podstawowych z terenu działania LGD. „BIZnet – nauka przedsiębiorczości z wykorzystaniem internetowej gry ekonomicznej” przez ostatnie kilka miesięcy koncentrował uwagę trzystu dzieci z piętnastu szkół regionu.
Jak podkreślały władze stowarzyszenia, zapraszając placówki do udziału w projekcie, symulacje biznesowe to innowacyjne narzędzie do praktycznej nauki prowadzenia działalności gospodarczej, umożliwiające podejmowanie realistycznych decyzji biznesowych mających wpływ na rozwój wirtualnej firmy w wybranej branży. Dzięki symulacji uczniowie poznają zasady przedsiębiorczości i zarządzania firmą w sposób atrakcyjny dla nich, czyli poprzez grę internetową.
Duży sukces w prowadzeniu biznesu w wirtualnym świecie odnieśli wychowankowie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Ostrowach nad Okszą. Bartosz Świtała, Tomasz Leśnikowski i Kacper Halkiewicz w finalnej klasyfikacji zajęli bowiem trzecie miejsce, pokonując przy tym sto pozostałych zespołów i niemal trzystu kolegów i koleżanek z placówek oświatowych gmin Mykanów, Rędziny, Kłomnic, Dąbrowy Zielonej i Kruszyny. W zamian za wspaniałą postawę chłopcy nagrodzeni zostali dyplomami oraz nagrodami rzeczowymi.
– Uczniowie prowadzeni byli przez opiekuna, panią Agnieszkę Góralczyk. Nieco lepsi okazali się tylko przedstawiciele Szkoły Podstawowej im. Powstańców Styczniowych w Kruszynie i Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Lgocie Małej – informuje Daria Piątek, rzecznik prasowy urzędu.
Dzięki projektowi LGD uczestnicy mieli sposobność, by zdobyć wiedzę w zakresie obowiązujących w kraju zasad zakładania biznesu, a później musieli wykazać się sprawnością w jego rozwijaniu. I choć w świecie wirtualnym jest to chyba sporo prostsze niż w rzeczywistości, to zdobyte umiejętności z pewnością zaprocentują w przyszłości.
– W listopadzie ubiegłego roku uczniowie wzięli udział w warsztatach, podczas których założyli własne firmy, a następnie kontynuowali rozgrywkę przez cztery rundy konkursu. Rywalizowały między sobą aż sto trzy wirtualne sklepy elektro. Placówki otrzymały licencje na cały rok. W tym czasie mogą organizować wewnątrzszkolne lub wewnątrzklasowe rozgrywki, wykorzystywać symulacje podczas doradztwa zawodowego lub zajęć dotyczących przedsiębiorczości. Wszystkim zwycięzcom serdecznie gratulujemy – mówi Edyta Bauć, dyrektor biura Stowarzyszenia „Razem na wyżyny”.