Blachownia

Uniwersytet wspiera miejscowe szkoły w trakcie pandemii

fot. Pixabay

Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej realizuje projekt, w ramach którego uczelnia udostępnia szkołom zaawansowane narzędzia edukacyjne wspierające online naukę matematyki. Do współpracy z politechniką przystąpiły również placówki z terenu gminy.

Pracownicy wspomnianego wydziału nie ukrywają, iż poprzez realizację projektu „Matematyka – wstęp do kariery wynalazcy” mają zamiar realnie wpływać na zwiększanie poziomu nauczania królowej nauk w szkołach. Współpraca z samorządami w tym przypadku polega na udostępnianiu placówkom edukacyjnym platformy zeszyt.online.

Czym ona jest? To oparty na sztucznej inteligencji system, do użytkowania którego wystarczy przeglądarka internetowa. Po zalogowaniu uczeń dostaje zadania, których zakres i poziom trudności na bieżąco dostosowują się do aktualnych umiejętności oraz skuteczności w rozwiązywaniu danego problemu.

W przedsięwzięciu udział bierze udział ponad dwieście gmin z całego kraju. Do projektu dołączył także miejscowy samorząd. Dzięki temu z platformy może korzystać stu trzynastu uczniów klas czwartych szkół podstawowych prowadzonych przez gminę wraz z piątką ich nauczycieli oraz pięciu uczniów i jeden nauczyciel ze szkoły w Cisiu, która prowadzona jest przez jedno ze stowarzyszeń.

– Celem projektu od początku było znaczące podniesienie kompetencji matematycznych u uczniów i bezpośrednie przełożenie tego na wyniki osiągane w szkole. Nabrało to szczególnego znaczenia, gdy sytuacja zmusiła szkoły do przejścia na nauczanie zdalne – mówi Artur Jackowski, kierownik zespołu zeszyt.online.

Jak przekonują inicjatorzy tego projektu, innowacyjna platforma skupiona na obszarach kompetencji matematycznych optymalnie wykorzystuje czas ucznia poświęcony na naukę. System stara się wykrywać problemy uczniów i tak kierować doborem spersonalizowanych zadań, aby ci byli w stanie samemu zrozumieć przyczynę popełnionego błędu i od razu go poprawić.

– Uczniowie zdolni otrzymują zadania trudniejsze, dostosowane do swych możliwości i aktualnych umiejętności. Sam projekt podzielony jest na dwie części. Indywidualną naukę matematyki w autorskim systemie e-learningowym oraz zajęcia warsztatowe – dodaje Jackowski.

System od dwóch lat z dużym powodzeniem wykorzystywany jest w Warszawie. W opinii pedagogów, na których powołuje się kadra Wydziału Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej, osiąga potwierdzone efekty dydaktyczne.

Newsletter

Koronagorączka w Mykanowie. Wójt apeluje o zaprzestanie hejtu wobec chorych i ich rodzin

Mykanów

Będą kosić i stawiać snopki. Starostwo szykuje na sobotę festiwal

Mykanów

Maskpol na krawędzi bankructwa? W sprawie spółki interweniuje były wicepremier i minister obrony

Panki

Pobiegną w szczytnym celu. Mieszkańcy Garnka chcą pomóc 13-latce wygrać ze śmiertelną chorobą

Kłomnice

Newsletter