W związku z narastającym zagrożeniem związanym z rozprzestrzenianiem się wirusa covid-19, pracownicy instytucji samorządowych proszą mieszkańców, by ci wszelkie sprawy załatwiali telefonicznie, mailowo lub przez platformę ePUAP.
Bezpośrednią obsługę interesantów zawiesiło dzisiaj Starostwo Powiatowe w Kłobucku. Podobne działanie wprowadza od 16 marca jego częstochowski odpowiednik. Nie inaczej jest w gminach.
– W trosce o zdrowie i życie mieszkańców oraz pracowników samorządowych, podjęłam decyzję o ograniczeniu dostępności urzędu miejskiego – mówi Sylwia Szymańska, burmistrz Blachowni. – Od poniedziałku urząd będzie funkcjonował na nowych zasadach, a urzędnicy będą pracować w normalnym i przewidzianym prawem wymiarze godzin. Niemniej jednak bezpośredni kontakt z nimi zostanie ograniczony – podkreśla.
W podobnym tonie zareagował Piotr Juszczyk, wójt Kłomnic.
– W celu ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa i minimalizowania jego skutków zwracam się z prośbą o ograniczenie wizyt w urzędzie gminy oraz jednostkach podległych. Prosimy korzystać z możliwości kontaktu drogą elektroniczną, listownie oraz telefonicznie – dodaje.
Z wagi problemu doskonale zdają sobie sprawę także i włodarze pozostałych gmin powiatu częstochowskiego czy kłobuckiego. Interesanci mają być przyjmowani tylko w sprawach pilnych. W przypadku bezwzględnej konieczności osobistej wizyty w urzędzie, wójtowie apelują o wcześniejsze telefoniczne umówienie się z pracownikami zajmującymi się określoną sprawą. W większości przypadków zawieszona została również obsługa kasowa, dlatego też wszelkie publiczne daniny i zobowiązania należy płacić przelewami. O szczegółach pracy zarządzanych urzędów można dowiedzieć się więcej wchodząc bezpośrednio na strony internetowe poszczególnych samorządów.