Uczniowie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Aleksandrii uczestniczyli w kolejnej już edycji projektu, który ma na celu edukację dzieci i młodzieży w zakresie bezpieczeństwa na drodze, pierwszej pomocy, bezpiecznego dorastania, a także właściwych postaw w sytuacjach zagrożenia oraz bezpieczeństwa w sieci.
Projekt od 2017 roku realizuje fundacja należąca do jednej z czołowych firm ubezpieczeniowych w kraju.
– W tym roku nasza placówka do tego projektu przystąpiła jako trzynasta w Polsce. Dzięki temu uczniowie mogli wziąć udział w tym profilaktycznym przedsięwzięciu, wzbogaconym atrakcyjnymi formami edukacji i zabaw oraz dostosowanym do różnych grup wiekowych – relacjonuje Sylwia Herman, pedagog ze szkoły w Aleksandrii.
Jak podkreśla nauczycielka, działania podejmowane przez przedstawicieli fundacji odbywały się w specjalnie wydzielonych strefach z wykorzystaniem różnych narzędzi dydaktycznych. Począwszy od praktycznych zajęć w strefie bezpiecznego ruchu i rozrywki czy strefie pierwszej pomocy z ratownikiem medycznym, poprzez zajęcia dydaktyczne w strefie bezpiecznego dorastania oraz do strefy z inscenizacją skierowaną do młodszych uczestników.
– Ogromne zainteresowanie wśród młodszych i starszych uczniów wzbudziło mobilne miasteczko ruchu drogowego wyposażone w mini znaki drogowe, sygnalizację świetlną, ścieżki i skrzyżowania z gumowych mat oraz tablice edukacyjne. Niezapomnianym przeżyciem dla dzieci była możliwość doświadczenia dachowania w symulatorze, co miało na celu uświadomienie korzystającym z niego o konieczności prawidłowego zapięcia pasów bezpieczeństwa. Łącząc naukę z zabawą, uczniowie sprawdzali swoje umiejętności w zakresie poruszania się na rowerach i segway’ach oraz zapoznali się, instruowani przez prowadzącego zajęcia policjanta, z zagrożeniami, jakie kryje za sobą brawurowe zachowanie na drodze – dodaje Herman.
W ramach zajęć warsztatowych, które miały na celu uświadomienie zagrożeń spowodowanych używkami, uczniowie mogli wypróbować alkogogle i narkogogle, które symulowały upośledzenie zmysłów występujące po spożyciu alkoholu czy narkotyków.
– Zajęcia cieszyły się wielkim zainteresowaniem wśród uczniów. Podczas nich młodzież mogła w przystępny i interesujący sposób przyswoić zagadnienia z zakresu profilaktyki cyberprzemocy, uzależnień oraz pierwszej pomocy i zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Uwieńczeniem całości projektu był „mix atrakcji”, a wśród nich możliwość skorzystania z fotobudki – wymienia nauczycielka.