Od 2 marca seniorzy oraz osoby niepełnosprawne mogą korzystać z pomocy mobilnego urzędnika. Rozwiązanie, które wprowadza urząd miejski, ma przełamać bariery w dostępie do usług administracyjnych dla tej grupy interesantów.
– Usługa jest skierowana do mieszkańców gminy, którzy z powodu niepełnosprawności lub wieku doświadczają problemów z poruszaniem się w stopniu uniemożliwiającym im samodzielną wizytę w siedzibie urzędu – informują urzędnicy.
Jak można skorzystać z oferowanej pomocy? Przede wszystkim potrzebę wizyty pracownika magistratu należy zgłosić telefonicznie, dzwoniąc po numer 34 310 01 50, w godzinach od 7 do 14, wysyłając maila na sekretariat@gminaklobuck.pl lub za pośrednictwem opiekunów, sąsiadów czy członków rodziny.
– Zgłoszenia będą obsługiwane w każdy wtorek w godzinach 10 do 14, w kolejności ich przyjęcia. Pracownik odpowiedzialny za wykonanie usługi skontaktuje się z mieszkańcem, aby ustalić sposób załatwienia sprawy i dogodny dla niego termin wizyty. W jej ramach udzieli pomocy w wypełnieniu dokumentów, przyjmie wypełnione i podpisane dokumenty oraz dostarczy je w zamkniętej kopercie do sekretariatu w urzędzie w dniu ich otrzymania – czytamy w komunikacie.