Tutejszy urząd gminy zamierza ubiegać się o pozyskanie dofinansowania na pokrycie kosztów demontażu, odbioru, transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest z budynków stanowiących własność mieszkańców. Zainteresowani muszą się jednak pospieszyć.
Środki, o które zamierza ubiegać się gmina pochodzą z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach i będą rozdysponowywane w ramach ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest.
To od pozyskania tego dofinansowania uzależniona będzie realizacja wspomnianego zadania na terenie mstowskiego samorządu. Dofinansowanie obejmie wówczas całokształt kosztów związanych z demontażem, odbiorem, transportem, a także specjalistycznym unieszkodliwieniem wyrobów azbestowych z budynków stanowiących prywatną własność.
– W pierwszej kolejności usuwane będą pokrycia o najwyższym stopniu uszkodzenia. Co równie istotne, dofinansowanie nie obejmuje kosztów zakupu czy też montażu nowego pokrycia – zaznaczają gminni urzędnicy.
Osoby zainteresowane tym rozwiązaniem powinny najpóźniej do 11 marca złożyć w urzędzie gminy wniosek wraz z kompletem niezbędnych dokumentów.
– Do wniosku należy dołączyć kolorowe zdjęcie wyrobów zawierających azbest wraz z opisem zawierającym dokładny adres posesji oraz danymi składającego wniosek. W dokumentach, które do nas trafią musi się znaleźć także ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających ten minerał. Ponadto w przypadku, gdy prawo własności do nieruchomości posiada kilka osób, to należy też dołączyć pisemną zgodę poszczególnych współwłaścicieli na wykonanie prac – dodają.
Wszelkie niezbędne druki można znaleźć na oficjalnej stronie gminy, a także w siedzibie urzędu.